5 روش برای افزایش سریع رتبه سایت
5 روش برای افزایش سریع رتبه سایت

آیا به دنبال روشی سریع برای بهبود سئو سایت خود می باشید؟ در این پست راه کار های  سریعی برای بهبود سئو (search engine optimization) سایت ارائه خواهیم داد. دنبال کردن این پیشنهادات به شما کمک خواهد کرد که سایت خود را در رتبه های بالای موتور های جستجو قرار بدهید.

1. سعی کنید مطالب مرتبط و معتبر منتشر کنید

موتور های جستجو همانند گوگل دائما در حال پیشرفت هستند و در تلاش هستند که کار را برای کاربران راحت کنند. هدف گوگل آن است که به شما در یافتن با ارزش ترین و مفید ترین اطلاعات کمک کنید. دیگر زمان پیدا کردن یک کلمه کلیدی و اشباع پست ها توسط آن برای بهبود رتبه سایت سر آمده است. در حال حاظر تولید مطالب مرتبط و معتبر محرک شماره یک موتور های جستجو است و به هیچ جایگزینی برای محتوایی عالی که با مهارت تولید شده است وجود ندارد. شما میتوانید با تولید محتوایی که بطور خاص برای مخاطب مورد نظرتان تولید شده است, ترافیک سایت را افزایش بدهید؛ افزایش ترافیک سایت منجر به بهبود اعتبار و اعتماد سایت شما خواهد شد.

  • کلمات کلیدی: 

انتخاب کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مناسب یکی از مهم ترین مراحل در بهینه سازی سئو یک سایت است. افزایش ترافیک سایت یک اولویت است, اما جذب مخاطب مناسب یک ضرورت است. یک عبارت کلیدی خاص را برای هر صفحه از محتوای معتبر شناسایی کنید. به این فکر کنید که مخاطب ممکن است چه عبارت هایی را برای یافتن آن نوع از محتوا جستجو کند. ممکن است انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای ارتباط با بازار هدف زمان گیر بوده و نیازمند تحقیق باشد, اما مطمئن باشید که نتایج آن ارزشش را خواهد داشت.

  • چندین عبارت کلیدی: 

رسیدن به رتبه بندی خوب برای چندین عبارت کلیدی که برای یک صفحه استفاده شده اند دشوار است؛ مگر آنکه آن عبارت ها مشابه هم بوده و در یک دسته قرار بگیرند. بطور مثال میتوان یک صفحه را برای عبارات کلیدی "مشاغل مهندسی پزشکی" و " مشاغل پزشکی" رتبه بندی کرد اما رتبه بندی برای عبارات کلیدی "امور دانشجویی" و "عکاسی از نور شمالی" در یک صفحه بعید است. اگر میخواهید برای عبارات کلیدی مختلف سایت رتبه بندی کنید لازم است که برای هر کدام از آنها محتوای جداگانه تولید کنید.

  • قرار گیری کلمات کلیدی:  

پس از انتخاب عبارت کلیدی برای یک صفحه لازم است که به این پرسش ها پاسخ دهید:

1. آیا میتوان بخش یا تمام عبارت کلیدی را در URL استفاده کرد؟

2. آیا بخشی از عبارت کلید یا همه آن قابل استفاده در عنوان سایت هست؟

3. آیا میتوان بخش هایی از عبارت کلیدی یا همه آن را در سر فصل ها مورد استفاده قرار داد؟

درصورتی که پاسخ شما به تمامی این پرسش ها مثبت باشد میتوان نتیجه گرفت که عبارت کلیدی انتخاب شده میتواند به شما در بهبود رتبه موتور های جستجو کمک کند. فراموش نکنید که شما نمیتوانید چندین بار از یک کلمه در آدرس URL و یا عناوین و سر تیتر ها استفاده کنید. شما باید خوانایی را در محتوای خود حفظ کنید چرا که خوانا بودن و کارایی محتوا همچنان بر عبارات کلیدی در رتبه سئو سایت شما تاثیر گذار است.

  • محتوا:

 فراموش نکنید که تاثیر محتوا بر رتبه موتور های جستجو به مراتب بیشتر از آدرس صفحه ، عنوان و سر فصل ها است. کلمات کلیدی خود را چندین بار در سراسر صفحه تکرار کنید. مثلا یک یا دو بار در پاراگراف های ابتدایی و پایانی و دو تا چهار بار دیگر در طول محتوای باقی مانده. برای برجسته کردن عبارات کلیدی از حروف برجسته ، مورب ، برچسب های عنوان (به ویژه H1) و سایر برچسب های تأکید استفاده کنید؛ اما زیاده روی نکنید تا ارزش محتوایی, نگارشی و خوانا بودن از بین نرود. هرگز نوشتن خوب را فدای سئو نکنید. بهترین صفحات برای کاربر نوشته شده است ، نه برای موتور جستجو.

2. تلاش کنید مرتبا محتوای خود را بروز رسانی کنید

یکی از شاخص های ارتباطی سایت بروز رسانی منظم محتوا است. بنابر این اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت را بطور منظم و از روی برنامه بروز میکنید. محتوای خود را از روی یک برنامه مشخص ( مثلا هر نیم سال ) بررسی کرده و در صورت لزوم آن را بروز رسانی کنید.

وبلاگ نویسی ابزاری مناسب برای افزایش رتبه سایت شما خواهد بود.

نوشتن محتوا اضافی که در آنها از عبارات کلیدی مناسب استفاده شده است میتواند شما را در افزایش رتبه موتور های جستجو یاری رساند. پست های سایت حتی میتوانند بروز رسانی های کوتاه تری در باره موضوعات هدف شما باشند. اتصال صحیح صفحات وب CMS و پست های وبلاگ مرتبط با یکدیگر به مخاطبان کمک میکند تا موضوعات را بهتر درک کنند.

3. اهمیت Metadata ها را نادیده نگیرید

تگ های Metadata در بهبود رتبه سایت موثر هستند. این نوع تگ ها در واقع micro-communication هایی میان سایت شما و موتور های جستجو هستند. بدون استفاده از این تگ ها ما نمیتوانیم به موتور های جستجو این موضوع را نشان بدهیم که محتوا و سایت ما به موضوعات مورد هدف مرتبط هستند. این موضوع به نوبه خود رتبه ما را پایین خواهد آورد و تعداد کاربران و مخاطبان ما را کاهش خواهد داد.

تقریبا تمام Metadata ها برای کاربران نامرئی هستند. آنها در بخش Head هر صفحه وبی قرار گرفته اند و برای سئو سایت مورد استفاده قرار میگیرند. از آنجایی که سایت شما با مرور زمان تغییر میکند لازم است که شما این تگ ها را نیز بروز رسانی کنید.

  • تگ عنوان یا همان Title Metadata

تگ title مسئولیت مشخص کردن عنوانی دارد که در بالای پنجره مرورگر و نتایج موتور های جستجو به نمایش در می آید و در واقع مهم ترین Metadata صفحه شما به حساب می آید. یکی از مزایای استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا که به خوبی طراحی شده است قابلیت تعیین مقدار این تگ برای موتور های جستجو می باشد. این امر به شما این امکان را میدهد که از عبارات کلیدی مناسب برای هر صفحه استفاده کنید و رتبه سایت را افزایش دهید.

  • تگ توضیحات یا همان Description Metadata

تگ description شرح متنی است که مرورگر ممکن است در جستجو سایت شما از آن استفاده کند. به این تگ به عنوان ویترین سایت خود نگاه کنید که بطور مختصر نشان میدهد چه چیزی در داخل وجود دارد و مخاطبان را ترغیب میکند تا از سایت دیدن کنند. یک تگ توضیحات خوب معمولا شامل دو جمله کامل است. این امکان وجود دارد که موتور های جستجو همیشه از تگ description استفاده نکنند اما مهم است که شما این امکان را برای آنها فراهم کنید.

  • تگ کلمات کلیدی یا همان Keyword Metadata

تگ keyword به ندرت برای رتبه بندی توسط موتور های جستجو استفاده می شود؛ اما به هر حال شما باید از کلمات کلیدی محتوای خود آگاهی داشته باشید و قرار دادن آنها در این تگ ضرری برای شما نخواهد داشت. سعی کنید از 3 تا 7 عبارات کلیدی متنوع استفاده کنید که هر عبارت شامل 1 تا 4 کلمه باشد. یک مثال خوب میتواند " متخصص طراحی وب " باشد.

4. لینک مناسبی برای سایت انتخاب کنید

وب سایتی که غنی از محتوا و معتبر باشد, به کاربران در پیدا کردن مطالب موردنظر شان کمک کند این امکان را خواهد داشت که به عنوان یک منبع در سایت های دیگر مورد استفاده قرار گیرد و این موضوع موجب بهبود سئو آن خواهد شد. با افزودن پیوندهای مربوطه به متن محتوا اعتبار خود را افزایش دهید. بجای نوشتن " اینجا کلیک کنید" نام مقصد را بنویسید. استفاده از " اینجا کلیک کنید " هیچ ارزشی از نظر سئو ندارد جز آن که تنها نمایانگر آدرس پیوست باشد. همیشه از پیوند هایی استفاده کنید که توصیفی هستند و کلمات کلیدی به آنها پیوست شده است؛ این امر نه تنها سئو را بهبود میبخشد بلکه, به مخاطبان شما که دچار معلولیت هستند یا از خواننده متن استفاده می کنند کمک میکند و موجب افزایش اعتبار و ارزش شما می شود.

5. تگ های alt را فراموش نکنید

همیشه از تگ های alt برای فیلم ها و تصاویر خود استفاده کنید. این کار به موتور های جستجو این امکان را می دهد که سایت شما را پیدا کنند.