
چرا برای کسب و کار خود به وب سایت نیاز دارید؟
در عصر دیجیتال با توسعه فناوری, رفتار مصرف کنندگان نیز در طول زمان تغییر کرده است. امروزه داشتن یک وب سایت از ملزومات داشتن کسب و کاری موفق و رو به رشد است. گفته میشود که حضور آنلاین یک کسب و کار , صرف نظر از صنعت, میتواند تاثیر بسزایی در موفقتی آن داشته باشد. داشتن فعالیت آنلاین , به ویژه در صورت استفاده از یک وب سایت میتواند به افزایش در آمد یک کسب و کار بیانجامد؛ اما چرا عده ای در راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود تردید دارند؟
از دلایل اصلی صاحبان کسب و کار برای داشتن یک وب سایت میتوان به " نداشتن دانش فنی مورد نیاز " , "هزینه بر بودن وب سایت " و "نداشتن وقت کافی " اشاره کرد. اما جالب است بدانید که شما برای آنکه یک وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کنید نیازی به داشتن دانش فنی ندارید, میتوان تنها با صرف هزینه ای انک صاحب یک وب سایت شد و در طولانی مدت این نداشتن یک وبسایت است که موجب هدر رفتن وقت و هزینه شما خواهد شد.
مهم ترین دلایلی که نشان میدهند شما به یک وب سایت نیاز دارید عبارتند از:
- اعتبار:
احتمالا کسب و کار شما رقیبانی نیز به همراه دارد ؛ یکی از راه هایی که به شما این امکان را میدهد که در میان رقبای خود به چشم بیایید داشتن وب سایتی است که ظاهر خوبی داشته و به وضوح اطلاعات با کیفیت ره به مصرف کنندگان شما منتقل میکند.
- نام تجاری:
یکی از مهم ترین کار هایی که کیتوانید انجام بدهید نشان دادن نام تجاری خود به مشتریان احتمالی است. این که شما بتوانید به وضوح بیان کنید که کسب و کار شما چیست, نمایانگر چه چیزی است و اهداف شما چه خواهد بود, شانس شما را برای جذب مشتری افزایش خواهد داد.
- جلب نظر مشتریان:
رفتار مشتریان عمدتا توسط آنچه دیگران در مورد تجارت شما میگویند هدایت میشود. مردم انتظار دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام تجاری, وب سایت شما را ببینند. از آنجا که مشتریان احتمالی به صورت آنلاین به دنبال شما میگردند, استفاده از توصیفات مشتریان در وب سایت , راه عالی برای تحت تاثیر قرار دادن آنها خواهد بود.
- تبلیغات:
شاید یکی از نیاز های مهم شما این باشد که خود را به افراد معرفی نمایید. داشتن یک وب سایت, شانس شما را برای شناخته شدن توسط مشتریان هدف شما افزایش داده و میتواند موجب افزایش فروش شما شود.
- کاهش تاثیر شبکه های اجتماعی:
اگر فکر میکنید تنها داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی کافی است, دوباره خوب به این موضوع فکر کنید! دیگر تنها داشتن یک صفحه فیسبوک یا اکانت انستاگرام کافی نیست؛ چرا که سایر کسب و کار ها نیز بطور حتم این امکانات را دارند و این موضوع شانس شما را برای جلب توجه مشتریان کاهش میدهد. بنابر این, اکنون بسیاری از کسب و کار ها اکنون بجای تنها تکیه بر شبکه های اجتماعی , به ساخت وب سایت روی آورده اند. البته این بدین معنا نیست کهشبکه های اجتماعی هیچ کمکی در توسعه کسب و کار نمی کنند, اما به تنهایی نیز کافی نبوده و شما در نهایت به یک وب سایت نیاز پیدا خواهید کرد.
- افزایش ساعت کاری در عین صرفه جویی در زمان:
بسیاری از مشتریان شما ممکن است برای سوالات ساده ای همچون ساعت کاری, موقعیت شرکت و غیره با شما تماس بگیرند و در صورتی که شما به هر دلیلی تماس آنها را از دست بدهید با نا رضایتی آنها مواجه خواهید شد و حتی ممکن است برخی از مشتریان خود را از دست بدهید .داشتن یک وب سایت به این معنی است که محتوای شما در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس کاربران است. بنابراین, چه کاربران در ساعات نیمه شب و چه در طول روز از سایت شما بازدید کنند, به نوعی شما همیشه با آنها در ارتباط هستید. یک وب سایت می تواند تماس های غیر ضروری را کاهش داده و در وقت شما صرفه جویی کند؛ بعلاوه به کاربران کمک میکند تا بدون نیاز به تماس , اطلاعات مفیدی را بیابند, که در نهایت تجربه کاربری بهتری ارائه می دهد.